assalamuaikum~

Refleksi tutorial teknologi pendidikan!!~

Inilah tajuk yang akan saya perkatakan sebentar lagi…..hehe…

Pagi selasa 19hb,hujan turun dgn lebatnya…tiba2 fikiran jhtku melintas di benak fikiran.

‘ujan ni xnk ak g class ka..tido bes nie..huhu…’ fikiranku berkata2..hehe..

‘lebatnya ujan, mcm mn nk pergi tutor ni.nak naik moto ujan lebat gini bhya’ fikiranku msih berlegar2 lagi. tp ku tetapkan ati dan fikiran utk pegi berjihad menimba ilmu.huhu…insyaallah allah akn tolong kta kalo niat kta baik.kn3!!!ūüėČ

Pertama kali masuk ke kelas tutorial cik aidah kat makmal 4 di fpend perasaan ku berdebar2. Tiada kata yang dpat di ungkapkan bagi mengambarkan perasaan ku pada ketika itu. kenapa perasaan ku begini ya??

sebabnya~jeng4!!!!¬† he……suspen ckit..

sebabnya sya akan belajar bersama2 dgn pelajar yang mengambil tesl. Sebelum nie sya mempunyai perasaan prejudis kt pelajar tesl di ukm.ermm  sebenarnya  bukan setakat kt ukm sj di mn2  shja pelajar tesl di seluruh ngara.hehe..maap ye..

Pada sya pelajar tesl ialah golongan yang tak mesra , sombong dan hanya mahu berkawan dgn golongan mereka shja. itu lah prejudis yg sya ada terhadap pelajar tesl..

Di sini sya ingin meminta maaf kepada sesiapa pelajar tesl yang terasa. sya tidak berniat mahu melukakan hati sesiapa tp dh mmg itu yang tertaman dlm fikiran selama ini dan di didik untuk berfikir bergitu..maap ya..huhu..;(

haaa….tu sebab pertama..sebab ke 2 knpa berdebar sgt ialah sbb tutor yang mengajar adalah mentor spkg sya.hehe…

berdebar nak tahu personaliti beliau kalo2 garang ka sempoi ka cerewet ka..semua 2 akan mempengaruhi perjalanan spkg ku di ukm selama 2 tahun lagi..hu~~

tetapi apabila bermulanya kelas tutorial alhamduillah smua nya berjalan lancar. smuanya baik2 belaka malah pelajar tesl jga ramah orangnya dan mereka sgt sempoi…hehe~

agenda pada hari itu ialah membentangkan jalan cerita mengenai tugasan video. Oleh sebab sya dan rakan2 sya nisa dan aiman memulakan kelas tutorial lambat kerana berlaku sedikit perselisihan faham ttg pertindihan masa yang berlaku. Kami tidak perlu membentangkan perancangan tugasan video tersebut.

Kump2 yang membentangkan tugasan pada hari tu mengambil tema alam sekitar,bagaimana mengurus tekanan dan lain2…daripada pembentangan yang dipersembahkan sya dan rakan mendapat gmbaran bagaimana mahu menyiapkan¬† perancangan tugasan video itu.

itulah Serba sedikit briefing mengenai kelas tutorial pertama yang sya hadiri da 19hb 1 2010.